Content management

Ako bezpečne dostať turistov do trnavského regiónu

Klient: Trnava Tourism – Oblastná organizácia cestovného ruchu


Zadanie:

Vzhľadom na zložitú pandemickú situáciu a výrazné obmedzenia v oblasti cestovného ruchu vo svete, bolo potrebné prehodnotiť doterajšiu komunikačnú stratégiu Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Trnava Tourism. Hlavnou výzvou bola zmena kľúčovej cieľovej skupiny a tou sa stali slovenskí návštevníci regiónu. Spolu s klientom sme sa sústredili na oslovenie domácich obyvateľov a prípravu plánu aktivít a ich komunikácie na rok 2021, ktoré spĺňajú prísne protikovidové opatrenia. Väčšina tradičných atrakcií regiónu žiaľ nebola počas roka pre návštevníkov dostupná.

Realizácia:

Detailná segmentácia cieľového publika v prvom kroku nám umožnila sa sústrediť na prípravu aktivít šitých na mieru potenciálnym návštevníkom regiónu Trnava. Ťažiskom komunikačnej stratégie pre rok 2021 bol transparentný plán tém a podujatí, ktoré boli v súlade s protikovidovými opatreniami. Siahli sme po tradičných komunikačných aktivitách, ale hlavnú časť kampane tvorili nové kanály a nástroje pre daného klienta, ktoré pomohli osloviť ďalšie špecifické cieľové skupiny. Cielili sme napríklad na mladých cestovateľov, rodiny s deťmi alebo priaznivcov lokálnych výrobkov a potravín.

Projekt bol navrhnutý na celý rok 2021 a hlavná časť aktivít bola naplánovaná na letné mesiace.

Kľúčovým bolo, aby aktivity nepodliehali obmedzeniam, bolo ich možné realizovať v outdoore a boli tak nezávislé od otvorených múzeí, galérií a iných typických atrakcií, na ktoré je Trnava právom pyšná. Komunikácia prebiehala prostredníctvom inovatívnych nástrojov, akými sú mobilné aplikácie, videokontent na SoMe (FB, IG, YT), spolupráce s influencermi a taktiež tradičných PR nástrojov (tlačové správy, media relations, press tripy apod.).

Industriálna Trnava – jedinečné outdoorové prehliadky mesta na bicykloch s architektom Mirom Beňákom z OZ Čierne diery rozšírili ponuku klasických prehliadok mesta a prilákali množstvo mladých ľudí so záujmom o architektúru a umenie.

Outdoorové hry Škriatkovo kúzlo a Mocný opasok alebo aplikácia Špacírka, ktoré spájajú históriu mesta s technológiami a ponúkli návštevníkom novú formu zážitkových výletov po meste prostredníctvom webu alebo aplikácie.

Inovatívne online degustácie prostredníctvom vinárskych balíčkov a videí so someliérom dopriali zážitok v pohodlí domova a podporili tak lokálnych producentov vín.

Výsledky:

Komunikačná kampaň 2021 posunula vnímanie Slovákov celého regiónu Trnava. Ukázali sme doteraz neobjavené kúty, ponúkli netradičné outdoorové aktivity pre rôzne cieľové skupiny a prilákali do regiónu množstvo turistov z rôznych kútov SR.

Zaplnené kapacity inovatívnych prehliadok mesta počas letných mesiacov alebo množstvo registrácií do interaktívnych hier (Mocný opasok 7291, Škriatkovo kúzlo 14626, Špacírka 1200 registrácií) jednoznačne dokazujú, že komunikácia naplnila svoj call to action potenciál.

Za rok 2021 sme dosiahli 820 výstupov v médiách a 350 zmienok v rámci SoMe.

Online magazín Spojená Bratislava

Klient: JTRE


Zadanie:

Úlohou pre agentúru bolo vytvorenie kvalitného online magazínu, ktorý má informovať, vzdelávať a formovať verejnú mienku v oblasti architektúry, moderného urbanizmu a rozvoja mesta.

KPI‘s boli nastavené na základe čítanosti článkov, ktorá mala kontinuálne rásť a do troch rokov dosahovať 1 000 klikov na článok.

Realizácia:

Príprava kreatívnej idei magazínu vychádzala z dielne agentúry. Komplexnú realizáciu projektu zastrešuje interný tím agentúry.

Práca na projekte zahŕňala prípravu obsahovej štruktúry média, návrh tém, edičný plán, tvorbu článkov a obrazového materiálu.

Súčasťou je aj komunikácia v rámci sociálnych médií.

Výsledky:

V súčasnosti je magazín Spojená Bratislava etablovaným online médiom v oblasti urbanizmu a architektúry s priemernou návštevnosťou okolo 1 200 mesačne. Najúspešnejší článok mal čítanosť 9 841.