Výstava 33 dní s ľadovými medveďmi

Výstava 33 dní s ľadovými medveďmi

Klient: SPP

Zadanie:

Spoločnosti SPP záleží na stave životného prostredia, zodpovedne sa podieľa na jeho ochrane a  prináša ekologické riešenia. V dobe, kedy značky masívne komunikujú zelené témy, je náročné pritiahnuť pozornosť verejnosti k informačne presýtenej téme ekológie, navyše v kontexte energetickej spoločnosti SPP. Strategickou výzvou bolo hľadanie nevšedných ciest komunikácie a spojenia významu ochrany životného prostredia a čistej energie z prírody, ktorá je ústrednou témou v rámci SPP. Ideou kampane bolo stvárnenie témy atypicky, a to pomocou umenia v spojení so silným osobným príbehom. Ústredným prvkom kampane zameranej na posilnenie imidžu SPP ako spoločnosti, pre ktorú je ochrana životného prostredia na 1. mieste, bol pútavý príbeh a výnimočné fotografie svetoznámeho fotografa Martina Greguša, ktorý má vo svete meno, ale u nás, v jeho rodnej krajine, jeho prácu a tvorbu nepoznáme. SPP prinieslo premiéru jeho unikátnej výstavy s názvom „33 dní s medveďmi“ na Slovensko a vďaka silnej komunikačnej podpore sa stala kľúčovou exhibíciou Galérie SPP v roku 2022. SPP má k dispozícii svoj vlastný umelecký priestor – Galériu SPP a fascinujúce zábery ľadových medveďov boli jej súčasťou po dobu piatich mesiacov.

Priebeh kampane:

Kampaň odštartovala vernisážou Martina Greguša v októbri za účasti Martina a zástupcov všetkých typov médií (TV, print, online). Následné silné media relations zabezpečili množstvo rozhovorov a pozvánok na výstavu. Príbeh fotografa zarezonoval médiami v súvislosti s potrebou ochrany ohrozených druhov a prírody. Snímky divokých ľadových medveďov vo fialových kvetoch kypriny úzkolistej sa stali poznávacím symbolom kampane a preleteli naprieč celým mediálnym svetom. Komunikácia prostredníctvom profilov SPP na sociálnych sieťach (FB, IG, LI) a jedinečného webu projektu 33dni.sk sa zamerala aj na ďalšie cieľové skupiny. Druhú fázu kampane sme cielili regionálne, priamo na potencionálnych návštevníkov Galérie SPP v jej okolí, ktorých sme na výstavu pozvali prostredníctvom direct mailov. Posledná časť kampane bola realizovaná online, keďže sa podujatie pre obrovský úspech predĺžilo do konca februára 2023. Kampaň bola 100% natívna a jej súčasťou nebol nákup mediálneho priestoru.

Výsledky:

 Táto natívna kampaň masívne rezonovala v médiách a posilnila vnímanie SPP ako značky, ktorej záleží na životnom prostredí. Ekologický podtón výstavy v spojení s SPP zasiahol televízne, printové aj online média. Celkovo sa podarilo dosiahnuť 53 natívnych výstupov v médiách. Na webe 33dni.sk sme zaznamenali 13 709 unikátnych návštevníkov a na Google Maps za obdobie výstavy bolo zachytených 1250 interakcií, pričom 910 ľudí požiadalo o navigáciu do galérie. Výstava bola pre obrovský úspech a návštevnosť predlžená o dva mesiace.

Linky na výstupy:

https://joj24.noviny.sk/710547-33-dni-s-medvedmi-mlademu-fotografovi-islo-v-arktide-niekolkokrat-o-zivot-neohrozovali-ho-vsak-medvede

https://www.cas.sk/clanok/2725063/martin-zil-33-dni-s-ladovymi-medvedmi-vysledok-je-ohromujuci-jednej-veci-sa-bal-viac-nez-samotnych-seliem/

https://www.ta3.com/relacia/25868/zil-medzi-adovymi-medvedmi-martin-gregus-vytvoril-jedinecnu-seriu-fotiek-ktora-prichadza-na-slovensko

https://plus7dni.pluska.sk/domov/slovensky-fotograf-zil-medzi-ladovymi-medvedmi-radsej-nechal-zozrat-nez-nich-strelit

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *