Andy Warhol v Bratislave
Zadanie:
Galérii SPP sa podaril skvelý kúsok – po vyše dvadsiatich rokoch priniesla do Bratislavy expozíciu slávneho Andyho Warhola. Viac ako 50 obrazov, fotografií a ďalších spomienkových predmetov zapožičaných z Múzea moderného umenia Andyho Warhola v Medzilaborciach si návštevníci mohli prezerať celý mesiac v malej galérii na Mlynských nivách. Ako rozšíriť túto informáciu medzi verejnosť? Okrem tradičného PR aj cestou netradičnej guerilla fičúry!
Stratégia a plán:
Galéria SPP je pre ľudí k dispozícii bezplatne, z toho dôvodu disponuje len obmedzeným budgetom, no zato neobmedzenou energiou a chuťou robiť veci inak. A tento fakt sme naplno využili. Tradičnú PR kampaň, ktorá pozostávala výlučne z natívnych výstupov, doplnila netradičná aktivita. Do ulíc hlavného mesta sme vyslali neprehliadnuteľného muža so strapatými bielymi vlasmi, v ikonickom roláku a koženom plášti po zem. Výraznú postavičku neprehliadol nik a veľkú pozornosť vzbudila aj na „svojej“ výstave v Galérii SPP – ako hlavná atrakcia a chodiaci photopoint zároveň. Doslova živý umelecký zážitok!
Realizácia projektu:
V lowbudget kampani sme stavili na dlhoročné a poctivo vybudované vzťahy s novinármi, ktorí prišli s vyše 30-timi kvalitnými, natívnymi výstupmi o výstave. Tie sme chceli doplniť niečím sviežim a neopozeraným. Keďže náš kolega vzdialene Warhola pripomína, napadlo nám, že ho za slávneho umelca prezlečieme a Bratislavčanom názorne ukážeme, že Warhol je práve teraz tu, v Galérii SPP. Využili sme služby profi maskéra a kostymérky, ktorí sa na podobné premeny špecializujú a z mladého muža vyčarovali fakt uveriteľného Andyho. S naštudovanými pohybmi a gestikou sme ho vyslali v sprievode kameramana a fotografa medzi ľudí. A veci sa diali! Výsledkom akcie boli spontánne reels a fotky na sociálnych sieťach a dokonca aj natívny článok.
Výsledky:
Úspech kampane sme merali predovšetkým úspešnosťou výstavy samotnej. Na expozíciu sa prišlo pozrieť dokopy až 7000 návštevníkov, čo je približne 7-krát viac ako pri iných výstavách organizovaných touto galériou a tiež číslo, ktorým môže smelo konkurovať aj veľkým bratislavským galériám. Počas trvania kampane (október, november) bolo medializovaných 36 natívnych výstupov s AVE v hodnote zhruba 83 600 eur. Podľa dostupných dát z Google Analytics sa Galéria SPP zobrazila vo vyhľadávaní 4255 užívateľom (nárast 144% oproti dátam z minulého roku) a na samotný web si kliklo 3700 používateľov. O trasu do Galérie SPP požiadalo až 2214 užívateľov (nárast 433,4% oproti minulému roku). Výsledky zďaleka prekonali očakávania agentúry aj klienta.
Pridaj komentár