Digitálna očista a čistý spánok
Zadanie:
Spoločnosť SPP už dávno nie je iba najväčším dodávateľom energií na Slovensku, v priebehu posledných rokov sa z nej stal aj najväčší výkupca energií z obnoviteľných zdrojov v našej krajine, čím potvrdila svoje smerovanie k udržateľnosti a zeleným riešeniam. Ako ale docieliť, aby ju takto vnímala aj verejnosť rozladená z nestálych cien energií, o ktoré sa pričinila najmä geopolitická situácia? Na toto zadanie sme využili tému, ktorú by zrejme od energetickej spoločnosti neočakával nik.
Stratégia a plán:
Viete, ktorá nenápadný žrút spotrebúva až 10 % z celosvetovej spotreby elektrickej energie a produkuje viac emisií CO₂ ako letecká doprava? Hoci to znie neuveriteľne, sú to digitálne technológie – naše mobily, tablety či počítače. Ich nadmerné používanie má dopad na životné prostredie, zdravie aj kvalitu spánku. V kooperácii s reklamnou agentúrou sme pripravili koncept zameraný na rozumné využívanie digitálnych technológií a podporu kvalitného spánku. PR časť kampane tvorilo:
- Vyše 70 výstupov vo všetkých typoch médií
- Séria zábavných a poučných videí s odborníkmi na tému zdravého spánku
- Zákaznícky prieskum spánkových návykov
- Podpora proma nového videoklipu Sklíčka dotykov
- Spolupráca na webstránke kampane – rady a tipy, ako na Čistý spánok
- Angažovanie dvoch ambasádorov projektu
- Tlačová konferencia, ktorá viedla k početným natívnym výstupom
Realizácia projektu:
Na počiatku bola idea, že modré svetlo z mobilu či počítača blokuje spánok a rovnako zaspávaniu neprospieva ani prekúrená miestnosť. Čo spája oba tieto fakty? Elektrická energia, ktorá je pri tom vo veľkom a vcelku kontraproduktívne spotrebúvaná. Z toho vzišla iniciatíva Čistý spánok – nápad pomôcť ľuďom lepšie sa vyspať a zároveň ušetriť poplatky za energie. Reklamná agentúra doplnila svoju líniu Digitálnej očisty, ktorá pomáha chrániť životné prostredie a duševné zdravie a vznikla komplexná kampaň, ktorá sa tiahla naprieč všetkými mediálnymi kanálmi.
Stratégiu PR časti kampane sme postavili na dvoch naslovovzatých a pre novinárov zaujímavých odborníkoch (český psychológ Matěj Krejčí a neurogenetik Tomáš Eichler pôsobiaci vo Viedni), ktorí vysvetlili celú problematiku jednoducho a zrozumiteľne a vygenerovali slušný počet natívnych výstupov.
Spolu s klientom sme zorganizovali Veľký prieskum spánkových návykov, ktorý vďaka údajom od vyše 1000 zákazníkov SPP priniesol mnohé cenné poznatky o spánkových problémoch Slovákov (tie sme využili v ďalšej komunikácii). Čerešničkou na torte bola tlačová konferencia, na ktorej sme prítomným novinárom predstavili výsledky spánkového prieskumu a ktorá bola označovaná ako jedna z najlepších tlačoviek toho roku. Skvelej odozve sa tešila aj séria 15-tich videí o kvalitnom spánku určená na sociálne siete.
Výsledky:
Podľa údajov dostupných prostredníctvom služby Mediaboard zaznamenala naša kampaň za obdobie od októbra do decembra roku 2023 až 75 výstupov so zásahom takmer 7 a pol milióna, z toho 11 natívnych článkov s AVE vyše 26 000 eur. Kampaň spustila debatu o téme potreby digitálnej očisty a potvrdila status SPP ako lídra nielen na energetickom trhu, ale aj ako značky s hodnotami na správnom mieste. Spoločnosť pomocou kampane deklaruje svoju pokrokovosť v oblasti udržateľnosti a zelených riešení, keď (ako sama tvrdí) v čase narastajúcich cien energií cíti ako svoju morálnu povinnosť upozorňovať na fakt, že mobil či laptop sú taktiež ich producentom.
Pridaj komentár