Lifestyle & Brand communication

Andy Warhol v Bratislave

Klient: SPP

Zadanie: 

Galérii SPP sa podaril skvelý kúsok – po vyše dvadsiatich rokoch priniesla do Bratislavy expozíciu slávneho Andyho Warhola. Viac ako 50 obrazov, fotografií a ďalších spomienkových predmetov zapožičaných z Múzea moderného umenia Andyho Warhola v Medzilaborciach si návštevníci mohli prezerať celý mesiac v malej galérii na Mlynských nivách. Ako rozšíriť túto informáciu medzi verejnosť? Okrem tradičného PR aj cestou netradičnej guerilla fičúry!

 Stratégia a plán:   

Galéria SPP je pre ľudí k dispozícii bezplatne, z toho dôvodu disponuje len obmedzeným budgetom, no zato neobmedzenou energiou a chuťou robiť veci inak. A tento fakt sme naplno využili. Tradičnú PR kampaň, ktorá pozostávala výlučne z natívnych výstupov, doplnila netradičná aktivita. Do ulíc hlavného mesta sme vyslali neprehliadnuteľného muža so strapatými bielymi vlasmi, v ikonickom roláku a koženom plášti po zem. Výraznú postavičku neprehliadol nik a veľkú pozornosť vzbudila aj na „svojej“ výstave v Galérii SPP – ako hlavná atrakcia a chodiaci photopoint zároveň. Doslova živý umelecký zážitok!

Realizácia projektu:

V lowbudget kampani sme stavili na dlhoročné a poctivo vybudované vzťahy s novinármi, ktorí prišli s vyše 30-timi kvalitnými, natívnymi výstupmi o výstave. Tie sme chceli doplniť niečím sviežim a neopozeraným. Keďže náš kolega vzdialene Warhola pripomína, napadlo nám, že ho za slávneho umelca prezlečieme a Bratislavčanom názorne ukážeme, že Warhol je práve teraz tu, v Galérii SPP. Využili sme služby profi maskéra a kostymérky, ktorí sa na podobné premeny špecializujú a z mladého muža vyčarovali fakt uveriteľného Andyho. S naštudovanými pohybmi a gestikou sme ho vyslali v sprievode kameramana a fotografa medzi ľudí. A veci sa diali! Výsledkom akcie boli spontánne reels a fotky na sociálnych sieťach a dokonca aj natívny článok.

Výsledky:

Úspech kampane sme merali predovšetkým úspešnosťou výstavy samotnej. Na expozíciu sa prišlo pozrieť dokopy až 7000 návštevníkov, čo je približne 7-krát viac ako pri iných výstavách organizovaných touto galériou a tiež číslo, ktorým môže smelo konkurovať aj veľkým bratislavským galériám. Počas trvania kampane (október, november) bolo medializovaných 36 natívnych výstupov s AVE v hodnote zhruba 83 600 eur. Podľa dostupných dát z Google Analytics sa Galéria SPP zobrazila vo vyhľadávaní 4255 užívateľom (nárast 144% oproti dátam z minulého roku) a na samotný web si kliklo 3700 používateľov. O trasu do Galérie SPP požiadalo až 2214 užívateľov (nárast 433,4% oproti minulému roku). Výsledky zďaleka prekonali očakávania agentúry aj klienta.

Prvý outdoorový coworking s architektonickým hubom

Klient: JTRE

Zadanie: 

Nové Lido je už niekoľko rokov prepojené so susediacim Tyršákom. Návštevníci ale o značku neprejavovali dostatočný záujem a bolo potrebné prísť s originálnym nápadom. Cieľom komunikácie bolo priblížiť Bratislavčanom unikátne benefity budúcej štvrte Nové Lido s dôrazom na kvalitu priestorov pre hodnotné trávenie času. Spolupráca so susediacou mestskom plážou Tyršák formou sponzoringu však prvý rok nepriniesla výsledky a bolo potrebné prísť s iným riešením.

Stratégia a plán:   

Zrevitalizovaný priestor pod Starým mostom s názvom Tyršák ponúka oddych, zábavu i kultúru a priťahuje Bratislavčanov na nábrežie. Primárne ide o mladých ľudí a rodiny, takže sme sa na tieto cieľové skupiny sústredili aj my.  Stratégiou bolo komunikačne prepojiť územie budúceho Nového Lida s produktívnym, dizajnovým a všestranným prostredím pre aktívne trávenie času. Poukázať na benefity novej štvrte cez vlastný opakovaný zážitok. Vznikol tak nápad vytvoriť jedinečný hybridný priestor, ktorý poslúži obidvom cieľovým skupinám a stane sa tak prirodzenou komunikačnou platformou. Na základe tohto plánu vznikol prvý letný outdoorový coworking a detský architektonický hub v Bratislave, ktorý oslovil dve úplne rozdielne cieľové skupiny – mladých ľudí a rodiny s deťmi

Realizácia projektu:

S realizáciou sme sa naozaj vyhrali a Tyršák sa razom stal dizajnovým priestorom s chill zónou priamo v kontajneri s potrebným vybavením v príjemnom pracovnom prostredí s výhľadom na Dunaj. Detský architektonický HUB priniesol kreatívne tematické aktivity, ktoré rozvíjajú detskú predstavivosť a podnecujú k tvorbe, ktorá súvisí s architektúrou a dizajnom. Maľovanky s vizuálmi Nového Lida – nábrežie Dunaja, ihrisko, lávka cez Dunaj a ekologické veľké stavebnice boli deťom stále k dispozícií. Priestor bol využitý na rôznorodé divadielka pre deti, kreatívne dielne s architektom a eventy ako napr. prednáška odbornej garantky a organizátorky projektu Deti a Architektúra, Dariny Lalíkovej.   

Výsledky:

Unikátne riešenie pre dve rôzne cieľové skupiny s podporou presne cielenej low budget komunikácie sa ukázalo ako veľmi úspešné. Výsledkom projektu je zvýšený záujem verejnosti o značku a projekt Nové Lido, čo potvrdzuje zvýšená návštevnosť webu novelido.sk o 50% počas trvania Tyršáku, nárast návštevnosti profilu na Facebooku predstavoval 35%. Podarilo sa nám zaujať cieľovú skupinu a predstaviť novú štvrť a jej benefity prostredníctvom obrandovaných priestorov s komunikačnými posolstvami o novej štvrti.           

 

Výstava 33 dní s ľadovými medveďmi

Klient: SPP

Zadanie:

Spoločnosti SPP záleží na stave životného prostredia, zodpovedne sa podieľa na jeho ochrane a  prináša ekologické riešenia. V dobe, kedy značky masívne komunikujú zelené témy, je náročné pritiahnuť pozornosť verejnosti k informačne presýtenej téme ekológie, navyše v kontexte energetickej spoločnosti SPP. Strategickou výzvou bolo hľadanie nevšedných ciest komunikácie a spojenia významu ochrany životného prostredia a čistej energie z prírody, ktorá je ústrednou témou v rámci SPP. Ideou kampane bolo stvárnenie témy atypicky, a to pomocou umenia v spojení so silným osobným príbehom. Ústredným prvkom kampane zameranej na posilnenie imidžu SPP ako spoločnosti, pre ktorú je ochrana životného prostredia na 1. mieste, bol pútavý príbeh a výnimočné fotografie svetoznámeho fotografa Martina Greguša, ktorý má vo svete meno, ale u nás, v jeho rodnej krajine, jeho prácu a tvorbu nepoznáme. SPP prinieslo premiéru jeho unikátnej výstavy s názvom „33 dní s medveďmi“ na Slovensko a vďaka silnej komunikačnej podpore sa stala kľúčovou exhibíciou Galérie SPP v roku 2022. SPP má k dispozícii svoj vlastný umelecký priestor – Galériu SPP a fascinujúce zábery ľadových medveďov boli jej súčasťou po dobu piatich mesiacov.

Priebeh kampane:

Kampaň odštartovala vernisážou Martina Greguša v októbri za účasti Martina a zástupcov všetkých typov médií (TV, print, online). Následné silné media relations zabezpečili množstvo rozhovorov a pozvánok na výstavu. Príbeh fotografa zarezonoval médiami v súvislosti s potrebou ochrany ohrozených druhov a prírody. Snímky divokých ľadových medveďov vo fialových kvetoch kypriny úzkolistej sa stali poznávacím symbolom kampane a preleteli naprieč celým mediálnym svetom. Komunikácia prostredníctvom profilov SPP na sociálnych sieťach (FB, IG, LI) a jedinečného webu projektu 33dni.sk sa zamerala aj na ďalšie cieľové skupiny. Druhú fázu kampane sme cielili regionálne, priamo na potencionálnych návštevníkov Galérie SPP v jej okolí, ktorých sme na výstavu pozvali prostredníctvom direct mailov. Posledná časť kampane bola realizovaná online, keďže sa podujatie pre obrovský úspech predĺžilo do konca februára 2023. Kampaň bola 100% natívna a jej súčasťou nebol nákup mediálneho priestoru.

Výsledky:

 Táto natívna kampaň masívne rezonovala v médiách a posilnila vnímanie SPP ako značky, ktorej záleží na životnom prostredí. Ekologický podtón výstavy v spojení s SPP zasiahol televízne, printové aj online média. Celkovo sa podarilo dosiahnuť 53 natívnych výstupov v médiách. Na webe 33dni.sk sme zaznamenali 13 709 unikátnych návštevníkov a na Google Maps za obdobie výstavy bolo zachytených 1250 interakcií, pričom 910 ľudí požiadalo o navigáciu do galérie. Výstava bola pre obrovský úspech a návštevnosť predlžená o dva mesiace.

Linky na výstupy:

https://joj24.noviny.sk/710547-33-dni-s-medvedmi-mlademu-fotografovi-islo-v-arktide-niekolkokrat-o-zivot-neohrozovali-ho-vsak-medvede

https://www.cas.sk/clanok/2725063/martin-zil-33-dni-s-ladovymi-medvedmi-vysledok-je-ohromujuci-jednej-veci-sa-bal-viac-nez-samotnych-seliem/

https://www.ta3.com/relacia/25868/zil-medzi-adovymi-medvedmi-martin-gregus-vytvoril-jedinecnu-seriu-fotiek-ktora-prichadza-na-slovensko

https://plus7dni.pluska.sk/domov/slovensky-fotograf-zil-medzi-ladovymi-medvedmi-radsej-nechal-zozrat-nez-nich-strelit

Kempinski Hotels Istria

Klient: Kempinski Palace Portorož, Kempinski Hotel Adriatic

Čo je to FAM trip a prečo je dôležitý?

FAM trip, press trip alebo blogers trip je krátky výlet s programom pre novinárov alebo influencerov. Keďže našim klientom sú hotely siete Kempinski na Istrii, cieľom každej takejto dôkladne naplánovanej cesty je, aby novinári a cestovateľskí blogeri spoznali nielen hotely, ale aby objavili aj čo najviac z toho, čo ponúka daná destinácia. Aby si vyskúšali nielen služby 5-hviezdičkového hotela na vlastnej koži, ale aby spoznali turistické atrakcie, aj tie najlepšie reštaurácie, produkty, chute a vône, skrátka aby získali sami skúsenosť, o ktorú sa potom podelia so svojim publikom – či už so svojimi čitateľmi alebo followermi na sociálnych sieťach.

Áno, je to obrovská investícia, čo sa týka nákladov aj času. Okrem toho ešte potrebujete aj zanietených manažérov, ktorí vám takúto cestu dôkladne zorganizujú, nezľaknú sa dvadsiatej zmeny v programe a postarajú sa „účastníkom zájazdu“ o nezabudnuteľné zážitky. Príprava press tripu nie je jednoduchá a nedá sa spraviť za pár dní. V tejto oblasti máme bohaté skúsenosti a tak vieme, že to zahŕňa stratégiu – musíme vedieť, čo a ako chceme komunikovať a tiež je dôležité vybrať vhodnú taktiku – ako a čím chceme novinárov a blogerov zaujať. No a v neposlednom rade je dôležité to, ako sa pokúsime nasmerovať pozornosť účastníkov výletu presne na to, o čom by chcel mať náš klient mediálne výstupy…a práve mediálne výstupy sú odpoveďou na to, prečo sa treba venovať takýmto typom ciest. Skúsenosť z prvej ruky novinárovi nenahradí tlačová správa ani žiadny iný text. Pri spokojnom listovaní časopismi a prezeraní si mediálnych výstupov zistíte, že dať možnosť novinárom a blogerom urobiť si vlastné články, reportáže a rozhovory s miestnymi, príležitosť nafotiť si fotky a urobiť si kontent, samozrejme, v kombinácii s chvíľou oddychu, sa naozaj oplatilo.

Klingerka

Klient: JTRE

Zadanie: 

Cez príbeh o danej lokalite sme poukázali na špecifickosť tohto miesta. Najvyššia rezidenčná budova totiž stojí na mieste, kde v minulosti fungovala úspešná fabrika na výrobu produktovktov z juty. Po jej zatvorení však územie chátralo. Developer JTRE sa rozhodol zakomponovať odkaz minulosti tohto miesta do projektu, preto aj fasáda budovy odkazuje na túto tradičnú výrobu. Prepojenie minulosti s budúcnosťou sme zdôraznili aj spoluprácou s talianskou umelkyňou Pamelou Campagna, ktorá špecifickou metódou uplietla obraz panorámy Bratislavy už so zakomponovanou budovou Klingerka pomocou klincov a špagátu. Dielo tvorila niekoľko dní pred zrakom verejnosti v obchodnej galérii Eurovea. Okoloidúci sa mohli pristaviť a pozrieť sa na to, ako umelkyňa tvorí, prebudilo to v nich zvedavosť a hostesky im odpovedali na otázky, týkajúce sa umeleckého diela, ale samozrejme aj projektu Klingerka. Aby si vedeli budúci majitelia bytov predstaviť ich bývanie, novinárov sme pozvali na strechu susednej rezidenčnej budovy Panorama Tower, odkiaľ si mohli pozrieť výhľad na Bratislavu – takmer rovnaký, ako bude z budovy Klingerka.  Na mieste, kam sa bežní obyvatelia ani novinári nikdy nedostanú, si spravili množstvo fotiek a záberov na Bratislavu z vtáčej perspektívy. Ako budú vyzerať byty a vnútorné priestory Klingerky si novinári mohli pozrieť vďaka virtuálnej realite a 3D okuliarom. Vďaka mediálnym výstupom, článkom aj reportážam si tak mohli záujemcovia o byty spraviť presnejšiu predstavu o ešte nepostavenom projekte, ako by ju mali len z tradičných vizualizácií.

Výsledky:

Z hľadiska predaja bytov bola kampaň vyhodnotená ako veľmi úspešná. Viac ako tretina bytov sa predala ešte v predpredaji. A z hľadiska imidžu kampaň ukázala, že developer JTRE si ctí odkaz minulosti, chce aj v nových projektoch pripomínať históriu a tradíciu daného miesta. 

First minute a cestovateľské trendy 2020 - Leto s tebou

Klient: Invia.sk

Zadanie: 

Úlohou kampane bolo v období januára a februára posilniť predaj first minute zájazdov cestovnej agentúry Invia. Cieľom bolo zvýšiť predaj First minute zájazdov o 5%.

Realizácia:

Typickým znakom tejto kampane bola segmetnácia a prechod k cielenému marketingu. Prostredníctvom pripravených štatistík, koľko z dovolenkárov si vyberá dovolenky už v januári a februári, sme v cieľovej skupine masového segmentu vyvolali potrebu zabezpečenia kvalitnej dovolenky, izby vo výhodnej cene ešte pred začiatkom cestovateľskej sezóny. Pre marketingovú komunikáciu sme zvolili mix nástrojov marketingovej komunikácie a v podlinkovej kampani sme využili vďaka stretnutiu s novinármi a zaujímavo pripravenými štatistikami spontánne  mediálne výstupy. Súčasťou kampane bolo kreatívne cestovateľské kino o  najpopulárnejších destináciách Slovákov a netradičný workshop pre médiá, v rámci ktorého fashion influencerka pripravila návod „Ako sa zbaliť na dovolenku“.

Výsledky:

Kampaň bola veľmi viditeľná naprieč celým mediálnym trhom, najmä vďaka televíznym výstupom sa podarilo prevýšiť cieľ kampane a predaj First Minute zájazdov stúpol o vyše 10%. Mediálna hodnota výstupov bola vo výške 45.800 EUR.