Kempinski Hotels Istria

Klient: Kempinski Palace Portorož, Kempinski Hotel Adriatic

Čo je to FAM trip a prečo je dôležitý?

FAM trip, press trip alebo blogers trip je krátky výlet s programom pre novinárov alebo influencerov. Keďže našim klientom sú hotely siete Kempinski na Istrii, cieľom každej takejto dôkladne naplánovanej cesty je, aby novinári a cestovateľskí blogeri spoznali nielen hotely, ale aby objavili aj čo najviac z toho, čo ponúka daná destinácia. Aby si vyskúšali nielen služby 5-hviezdičkového hotela na vlastnej koži, ale aby spoznali turistické atrakcie, aj tie najlepšie reštaurácie, produkty, chute a vône, skrátka aby získali sami skúsenosť, o ktorú sa potom podelia so svojim publikom – či už so svojimi čitateľmi alebo followermi na sociálnych sieťach.

Áno, je to obrovská investícia, čo sa týka nákladov aj času. Okrem toho ešte potrebujete aj zanietených manažérov, ktorí vám takúto cestu dôkladne zorganizujú, nezľaknú sa dvadsiatej zmeny v programe a postarajú sa „účastníkom zájazdu“ o nezabudnuteľné zážitky. Príprava press tripu nie je jednoduchá a nedá sa spraviť za pár dní. V tejto oblasti máme bohaté skúsenosti a tak vieme, že to zahŕňa stratégiu – musíme vedieť, čo a ako chceme komunikovať a tiež je dôležité vybrať vhodnú taktiku – ako a čím chceme novinárov a blogerov zaujať. No a v neposlednom rade je dôležité to, ako sa pokúsime nasmerovať pozornosť účastníkov výletu presne na to, o čom by chcel mať náš klient mediálne výstupy…a práve mediálne výstupy sú odpoveďou na to, prečo sa treba venovať takýmto typom ciest. Skúsenosť z prvej ruky novinárovi nenahradí tlačová správa ani žiadny iný text. Pri spokojnom listovaní časopismi a prezeraní si mediálnych výstupov zistíte, že dať možnosť novinárom a blogerom urobiť si vlastné články, reportáže a rozhovory s miestnymi, príležitosť nafotiť si fotky a urobiť si kontent, samozrejme, v kombinácii s chvíľou oddychu, sa naozaj oplatilo.

Klingerka

Klient: JTRE

 

Zadanie: 

 

Cez príbeh o danej lokalite sme poukázali na špecifickosť tohto miesta. Najvyššia rezidenčná budova totiž stojí na mieste, kde v minulosti fungovala úspešná fabrika na výrobu produktovktov z juty. Po jej zatvorení však územie chátralo. Developer JTRE sa rozhodol zakomponovať odkaz minulosti tohto miesta do projektu, preto aj fasáda budovy odkazuje na túto tradičnú výrobu. Prepojenie minulosti s budúcnosťou sme zdôraznili aj spoluprácou s talianskou umelkyňou Pamelou Campagna, ktorá špecifickou metódou uplietla obraz panorámy Bratislavy už so zakomponovanou budovou Klingerka pomocou klincov a špagátu. Dielo tvorila niekoľko dní pred zrakom verejnosti v obchodnej galérii Eurovea. Okoloidúci sa mohli pristaviť a pozrieť sa na to, ako umelkyňa tvorí, prebudilo to v nich zvedavosť a hostesky im odpovedali na otázky, týkajúce sa umeleckého diela, ale samozrejme aj projektu Klingerka. Aby si vedeli budúci majitelia bytov predstaviť ich bývanie, novinárov sme pozvali na strechu susednej rezidenčnej budovy Panorama Tower, odkiaľ si mohli pozrieť výhľad na Bratislavu – takmer rovnaký, ako bude z budovy Klingerka. Na mieste, kam sa z juty. Po jej zatvorení však územie chátralo. Developer JTRE sa rozhodol zakomponovať odkaz minulosti tohto miesta do projektu, preto aj fasáda budovy odkazuje na túto tradičnú výrobu. Prepojenie minulosti s budúcnosťou sme zdôraznili aj spoluprácou s talianskou umelkyňou Pamelou Campagna, ktorá špecifickou metódou uplietla obraz panorámy Bratislavy už so zakomponovanou budovou Klingerka pomocou klincov a špagátu. Dielo tvorila niekoľko dní pred zrakom verejnosti v obchodnej galérii Eurovea. Okoloidúci sa mohli pristaviť a pozrieť sa na to, ako umelkyňa tvorí, prebudilo to v nich zvedavosť a hostesky im odpovedali na otázky, týkajúce sa umeleckého diela, ale samozrejme aj projektu Klingerka. Aby si vedeli budúci majitelia bytov predstaviť ich bývanie, novinárov sme pozvali na strechu susednej rezidenčnej budovy Panorama Tower, odkiaľ si mohli pozrieť výhľad na Bratislavu – takmer rovnaký, ako bude z budovy Klingerka. Na mieste, kam sa bežní obyvatelia ani novinári nikdy nedostanú, si spravili množstvo fotiek a záberov na Bratislavu z vtáčej perspektívy. Ako budú vyzerať byty a vnútorné priestory Klingerky si novinári mohli pozrieť vďaka virtuálnej realite a 3D okuliarom. Vďaka mediálnym výstupom, článkom aj reportážam si tak mohli záujemcovia o byty spraviť presnejšiu predstavu o ešte nepostavenom projekte, ako by ju mali len z tradičných vizualizácií.

Výsledky:

Z hľadiska predaja bytov bola kampaň vyhodnotená ako veľmi úspešná. Viac ako tretina bytov sa predala ešte v predpredaji.

Z hľadiska imidžu kampaň ukázala, že developer JTRE si ctí odkaz minulosti, chce aj v nových projektoch pripomínať históriu a tradíciu daného miesta. 

First minute a cestovateľské trendy 2020 - Leto s tebou

Klient: Invia.sk

Zadanie: 

Úlohou kampane bolo v období januára a februára posilniť predaj first minute zájazdov cestovnej agentúry Invia. Cieľom bolo zvýšiť predaj First minute zájazdov o 5%.

Realizácia:

Typickým znakom tejto kampane bola segmetnácia a prechod k cielenému marketingu. Prostredníctvom pripravených štatistík, koľko z dovolenkárov si vyberá dovolenky už v januári a februári, sme v cieľovej skupine masového segmentu vyvolali potrebu zabezpečenia kvalitnej dovolenky, izby vo výhodnej cene ešte pred začiatkom cestovateľskej sezóny. Pre marketingovú komunikáciu sme zvolili mix nástrojov marketingovej komunikácie a v podlinkovej kampani sme využili vďaka stretnutiu s novinármi a zaujímavo pripravenými štatistikami spontánne  mediálne výstupy. Súčasťou kampane bolo kreatívne cestovateľské kino o  najpopulárnejších destináciách Slovákov a netradičný workshop pre médiá, v rámci ktorého fashion influencerka pripravila návod „Ako sa zbaliť na dovolenku“.

Výsledky:

Kampaň bola veľmi viditeľná naprieč celým mediálnym trhom, najmä vďaka televíznym výstupom sa podarilo prevýšiť cieľ kampane a predaj First Minute zájazdov stúpol o vyše 10%.

Mediálna hodnota výstupov bola vo výške 45.800 EUR.