Reputation management

Digitálna očista a čistý spánok

Klient: SPP  

Zadanie: 

Spoločnosť SPP už dávno nie je iba najväčším dodávateľom energií na Slovensku, v priebehu posledných rokov sa z nej stal aj najväčší výkupca energií z obnoviteľných zdrojov v našej krajine, čím potvrdila svoje smerovanie k udržateľnosti a zeleným riešeniam. Ako ale docieliť, aby ju takto vnímala aj verejnosť rozladená z nestálych cien energií, o ktoré sa pričinila najmä geopolitická situácia? Na toto zadanie sme využili tému, ktorú by zrejme od energetickej spoločnosti neočakával nik.

 Stratégia a plán:   

Viete, ktorá nenápadný žrút spotrebúva až 10 % z celosvetovej spotreby elektrickej energie a produkuje viac emisií CO₂ ako letecká doprava? Hoci to znie neuveriteľne, sú to digitálne technológie – naše mobily, tablety či počítače. Ich nadmerné používanie má dopad na životné prostredie, zdravie aj kvalitu spánku. V kooperácii s reklamnou agentúrou sme pripravili koncept zameraný na rozumné využívanie digitálnych technológií a podporu kvalitného spánku. PR časť kampane tvorilo:

  1. Vyše 70 výstupov vo všetkých typoch médií
  2. Séria zábavných a poučných videí s odborníkmi na tému zdravého spánku
  3. Zákaznícky prieskum spánkových návykov
  4. Podpora proma nového videoklipu Sklíčka dotykov
  5. Spolupráca na webstránke kampane – rady a tipy, ako na Čistý spánok
  6. Angažovanie dvoch ambasádorov projektu
  7. Tlačová konferencia, ktorá viedla k početným natívnym výstupom

Realizácia projektu:

Na počiatku bola idea, že modré svetlo z mobilu či počítača blokuje spánok a rovnako zaspávaniu neprospieva ani prekúrená miestnosť. Čo spája oba tieto fakty? Elektrická energia, ktorá je pri tom vo veľkom a vcelku kontraproduktívne spotrebúvaná. Z toho vzišla iniciatíva Čistý spánok – nápad pomôcť ľuďom lepšie sa vyspať a zároveň ušetriť poplatky za energie. Reklamná agentúra doplnila svoju líniu Digitálnej očisty, ktorá pomáha chrániť životné prostredie a duševné zdravie a vznikla komplexná kampaň, ktorá sa tiahla naprieč všetkými mediálnymi kanálmi.

Stratégiu PR časti kampane sme postavili na dvoch naslovovzatých a pre novinárov zaujímavých odborníkoch (český psychológ Matěj Krejčí a neurogenetik Tomáš Eichler pôsobiaci vo Viedni), ktorí vysvetlili celú problematiku jednoducho a zrozumiteľne a vygenerovali slušný počet natívnych výstupov.

Spolu s klientom sme zorganizovali Veľký prieskum spánkových návykov, ktorý vďaka údajom od vyše 1000 zákazníkov SPP priniesol mnohé cenné poznatky o spánkových problémoch Slovákov (tie sme využili v ďalšej komunikácii). Čerešničkou na torte bola tlačová konferencia, na ktorej sme prítomným novinárom predstavili výsledky spánkového prieskumu a ktorá bola označovaná ako jedna z najlepších tlačoviek toho roku. Skvelej odozve sa tešila aj séria 15-tich videí o kvalitnom spánku určená na sociálne siete.

Výsledky:

Podľa údajov dostupných prostredníctvom služby Mediaboard zaznamenala naša kampaň za obdobie od októbra do decembra roku 2023 až 75 výstupov so zásahom takmer 7 a pol milióna, z toho 11 natívnych článkov s AVE vyše 26 000 eur. Kampaň spustila debatu o téme potreby digitálnej očisty a potvrdila status SPP ako lídra nielen na energetickom trhu, ale aj ako značky s hodnotami na správnom mieste. Spoločnosť pomocou kampane deklaruje svoju pokrokovosť v oblasti udržateľnosti a zelených riešení, keď (ako sama tvrdí) v čase narastajúcich cien energií cíti ako svoju morálnu povinnosť upozorňovať na fakt, že mobil či laptop sú taktiež ich producentom.

Kampaň Košice ako živé mesto

Klient: Visit Košice  

Zadanie od klienta: Prilákať verejnosť na návštevu do Košíc v letných mesiacoch

Ciele: Košice sú mestom zážitkov, kde si každý nájde to svoje. Či už máte radi históriu, umenie alebo dobré jedlo. Či ste tínedžer alebo senior. Košičania to vedia. No ako to ukázať aj zvyšku Slovenska?

Hub kampane: web https://visitkosice.org/, kde nájdete všetko o dianí v Košiciach a najznámejších turistických miestach

Ako sme rozmýšľali: Predstavíme ľuďom výlet, ktorý budú chcieť zažiť všetci. Naším cieľom bolo v ich mysliach pozicionovať Košice ako živé mesto. Na úvod sme urobili výber toho najlepšieho, čo tu návštevníci môžu zažiť. A ako prví si to vyskúšali influenceri a novinári.

Našu kampaň sme rozdelili na štyri plynulé fázy. V tej prvej šiel Košice objavovať herec Vladimír Kobielsky so svojou rodinou. Výstupy z cesty boli na jeho sociálnej sieti Instagram s podporou na sociálnych sieťach Visit Košice a Media Central.

Druhou fázou bola 3-dňová infocesta pre skupinu novinárov zo slovenských printových a online médií, počas ktorej navštívili najznámejšie turistické aj gastro miesta či producentov v Košiciach. Vďaka našim media relations mala kampaň aj free PR v cestovateľských, ženských a mainstreamových médiách.

Treťou časťou kampane bolo predstaviť city break v Košiciach – umenie, kultúru, podujatia, adrenalínové zážitky a gastro. To sa nám podarilo vďaka spolupráci s herečkami Zuzkou Vačkovou a Andreou Karnasovou, ktoré sú dlhoročné priateľky a spoločne objavovali a užili si Košice. Svoje zážitky aktívne zdieľali na sociálnych sieťach.

Súčasťou kampane bola aj účasť zástupcov Visit Košice v Teleráne a platené články na portáloch cas.sk, svetevity.sk, startitup.sk a pluska.sk, ako aj v printových médiách, napríklad Sme ženy.

Celkom bolo publikovaných 20 mediálnych výstupov, ktorých zásah dosiahol viac ako 4,5 milióna ľudí a mediálna hodnota výstupov (AVE) dosiahla po odpočítaní platených článkov 55 000 EUR.

Linky na výstupy:

 https://tvnoviny.sk/archiv/90-telerano

https://www.startitup.sk/pocet-turistov-v-kosiciach-narastol-o-tretinu-tieto-top-miesta-navstevuju-najcastejsie/

https://casprezeny.pluska.sk/novinky/poznate-top-miesta-kam-oplati-vyrazit-detmi-kosiciach-tu-je-nasich-5-tipov

https://www.cas.sk/clanok/2835437/vieme-ake-miesto-v-kosiciach-najviac-navstevuju-turisti-tipnete-si/

https://www.aktuality.sk/clanok/ETsCY59/plavajuca-fontana-v-kosiciach-tesi-miestnych-aj-turistov-spotreba-energie-sa-vyrovna-rychlovarnej-kanvici-video/

https://www.aktuality.sk/clanok/GRYK8Gd/v-kosickej-kunsthalle-mozno-chodit-po-dne-bazena-stante-sa-sucastou-digitalneho-umenia-aj-vy/

https://zena.pravda.sk/rodina/clanok/681306-babie-leto-ci-vianocne-trhy-kosice-su-krasne-v-kazdom-obdobi-pohostinnost-aj-historia-lakaju-cely-rok/

Trvanie kampane: od 1. júna 2023 – do 30. septembra 2023

Náborová kampaň Staň sa hotelierom

Klient: hotelierska skupina Best Hotel Properties a jej mestské hotely: Grand Hotel River Park, Sheraton Bratislava, Crowne Plaza Bratislava, DoubleTree by Hilton v Košiciach a sieť luxusných wellness ZION SPA LUXURY.  

Case study: Kampaň Staň sa hotelierom

Zadanie od klienta: Máme málo zamestnancov! Pomôžte nám osloviť nových ľudí!

Kampaň Staň sa hotelierom

Ciele: predstaviť benefity práce pre BHP, zlepšiť imidž práce v gastre a ukázať, že práca v hotelierstve je síce náročná, no napĺňajúca. 

Hub kampane: web www.stansahotelierom.sk – kde záujemcovia o prácu nájdu všetky dôležité informácie

Ako sme rozmýšľali: Kto nám lepšie predstaví prácu v hotelierstve ako súčasní zamestnanci? Nikto. A tak sme oslovili našich najlepších hotelierov, aby sa stali našimi ambasádormi a vo videu povedali, čo ich najviac baví na ich práci a prečo by mali prísť pracovať potenciálni záujemcovia práve do hotelov siete BHP. 

Videá s úspešnými hoteliermi si môžete pozrieť tu: https://www.youtube.com/results?search_query=stan+sa+hotelierom

Kombináciou organického šírenia a sponzorovanej kampane má za dané obdobie web 4000 návštev, videá majú na Youtube 160 tisíc videní, z toho 55 000 užívateľov ich dopozeralo do konca. Rekordérom je recepčný, ktorého video si pozrelo 60 tisíc potenciálnych zamestnancov hotelov.

Kampaň bola podporená aj sociálnych sieťach Facebook a Instagram.

Súčasťou kampane boli platené články na portáloch Refresher a Startitup.

Vďaka našim media relations má kampaň aj free PR v ekonomických, mainstreamových aj odborných médiách. Celkom bolo publikovaných viac ako 10 mediálnych výstupov, ktorých zásah dosiahol 1,7 milióna ľudí a mediálna hodnota výstupov (AVE) dosiahla po odpočítaní platených článkov 20 000 EUR.

https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96074965-vyhlad-na-tatry-1300-eur-strava-a-ubytovanie-zdarma-hotely-tvrdo-bojuju-o-zamestnancov

https://www1.pluska.sk/regiony/vychodne-slovensko/projekt-hotelierov-novym-zamestnancom-ponukaju-rozne-benefity-napriklad-aj-ubytovanie

https://strategie.hnonline.sk/news/marketing/96072500-tvoja-5-hviezdickova-kariera-caka-oslovuje-v-kampani-best-hotel-properties

https://kavickari.sk/chcete-sa-stat-hotelierom-vyuzite-prilezitost-a-nastartujte-hoteliersku-karieru/

Trvanie kampane: od 15. marca 2023 – do 30. apríla 2023

Komunitná záhrada Nové Lido

Klient: JTRE

Zadanie:

Developerská spoločnosť J&T REAL ESTATE sa špecializuje na výstavbu komplexných mestských štvrtí. Dlhodobo prispieva k lepšiemu a udržateľnejšiemu mestskému prostrediu v miestach svojich projektov. Medzi mostom Apollo a Starým mostom onedlho vznikne nová mestská časť Nové Lido, a tak bolo potrebné verejnosť pripravovať na plánovanú výstavbu. Výzvou bolo zároveň zvrátenie nepravdivých informácií ohľadom výstavby v rámci chráneného územia. Komunikáciu sme cielili na komunitu v okolí Nového Lida – obyvateľov Bratislavy, resp. mestskej časti Petržalka.

Stratégia a plán:

Stratégia zahŕňala vybudovanie vzťahov s komunitou ľudí v okolí územia Nového Lida prostredníctvom udržateľného projektu, ktorý bude slúžiť komunite a ponúkne priestor, ktorý zapája, vzdeláva a zbližuje ľudí. Potrebovali sme vytvoriť väzbu na územie a dostať možnosť prirodzene odkomunikovať informácie o projekte a benefity novej štvrte. Výsledkom kampane malo byť posilnenie pozitívneho vzťahu komunity k projektu Nové Lido a ako aj k samotnej značke JTRE.

Realizácia projektu:

Nové Lido prinesie verejné priestory pre hodnotné trávenie času i aktívny život a tieto princípy sme pretavili do myšlienky projektu. Ideou kampane bola príprava Komunitnej záhrady, ktorá nadviaže na záhradkársku tradíciu v oblasti a umožní využívanie pozemku v prospech komunity už teraz.

Výzvou bola revitalizácia pozemku  v atraktívny, udržiavaný priestor, ktorý bude slúžiť komunite. Garantom projektu a tútorom záhradkárov sa stal Ladislav Dudor, zakladateľ jednej z najúspešnejších komunitných záhrad v Bratislave. Komunikácia bola v prvej fáze zameraná na nábor záhradkárov. Zahŕňala kampaň na Facebooku a Instagrame, komunikáciu prostredníctvom vlastných médií  – magazínov novelido.sk a spojenabratislava.sk a regionálnych médií.

Po otvorení záhrady sa naštartovala komunikácia vo vnútri komunity. Uzavretá skupina na Facebooku ponúkala pestovateľom množstvo článkov šitých na mieru, tipov i rád od Ladislava Dudora a poskytla platformu na spoločnú komunikáciu a zdieľanie zážitkov a skúseností. Privítací event sa stal prvou spoločnou aktivitou celej komunity a inšpiráciou pre následne podujatia, ktoré prebehli počas sezóny 2022.

Výsledky:

Do projektu sa len za prvé 3 dni prihlásilo vyše 100 záujemcov vrátane materských škôl z okolia. Podarilo sa nám vybudovať aktívnu komunitu päťdesiatich rodín Bratislavčanov, ktorá sa stmelila a pokračuje v takmer nezmenenej zostave aj tento rok. V rámci regiónu sa nám podarilo atraktívne predstaviť  komunitné záhradkárčenie ako ekologickú a prospešnú aktivitu, ktorá okrem pestovania plodín prináša aj socializáciu. Vzbudili sme záujem komunity o  Nové Lido a kľúčové benefity projektu. Komunitná záhrada sa vďaka výsledkom prvého ročníka stala dlhodobým projektom JTRE a súčasťou budúcej novej štvrte.

Najväčšia konferencia bazenárského priemyslu

Klient: COMPASS EUROPE

Zadanie:

Bazenárske a wellness odvetvie posledné roky zaznamenáva celosvetový boom. Rýchly vývoj branže si žiadal pomoc pri vytváraní vhodného podnikateľského prostredia a legislatívy na domácom trhu. Spoločnosť COMPASS EUROPE ako slovenský výrobca bazénov mala ambíciu združiť lokálnych podnikateľov v oblasti výroby a prevádzky bazénov, sáun a wellness a profilovať sa ako partner pre diskusie so štátom.

Situácia vo svete zároveň zmenila plány celej branže a najväčšia celosvetová výstava v Nemecku bola v roku 2021 zrušená. Videli sme v tom výzvu a príležitosť rozšíriť tradičnú konferenciu pre partnerov COMPASS EUROPE a usporiadať tak celosvetovo najväčšie podujatie pre celé odvetvie.

Realizácia:

Komunikačná stratégia bola postavená na strategickom pozicionovaní spoločnosti COMPASS EUROPE ako odborníka a zároveň zástupcu svojej branže na úrovni dialógu so štátom. Na Slovensku neexistovalo združenie podnikateľov v oblasti výroby a prevádzky bazénov a wellness a spojenie týchto subjektov do asociácie bolo pre rozvoj celého odvetvia dôležité. Projekt začal ohlásením vzniku Slovenskej asociácie podnikateľov v oblasti bazénov, sáun a wellness, ktorá bude hájiť záujmy odvetvia. Svoje ciele odprezentovala na stretnutí s Jánom Oravcom, štátnym tajomníkom Ministerstva hospodárstva SR.

Druhou kľúčovou časťou stratégie bola prezentácia spoločnosti COMPASS EUROPE na svetovej úrovni a to prostredníctvom konferencie celosvetového významu, ktorú sme zorganizovali koncom roka v Dubaji pre odborníkov odvetvia z celého sveta. V Dubaji tak za najprísnejších opatrení prebehlo štvordňové podujatie – konferencia a večerné eventy, ktoré mali rôzne témy aj lokácie a slúžili na networking. Konferencie sa zúčastnilo tristo odborníkov z dvadsiatich krajín sveta a desať medzinárodných spíkrov. Predstavené boli inovácie a riešenia spojené s ochranou životného prostredia. Podujatie sa konalo súčasne s výstavou EXPO 2020 zameranou na udržateľnosť.

Konzistentná ročná B2B komunikácia s odborníkmi pozvanými na konferenciu sa viedla prostredníctvom aplikácie Pool family. Informácie z miesta konania, fotografie alebo detailný program napomohli v budovaní vzťahu s obchodnými partnermi spoločnosti.

Kampaň podporila séria článkov a rozhovorov s predstaviteľmi COMPASS EUROPE v médiách a na LinkedIn.

Výsledky:

Vznik profesnej organizácie v oblasti bazénov a jej uznanie Ministerstvom hospodárstva SR ako relevantného partnera je dôležitým míľnikom pre rozvoj odvetvia na Slovensku. Celosvetový úspech a uznanie spoločnosť COMPASS EUROPE získala vďaka organizácii najväčšej konferencie o bazénoch na svete v roku 2021. Spojenie stoviek obchodných partnerov a expertov umožnilo prezentáciu svetových trendov a inovácií v odbore, ktorý sa aktuálne veľmi rýchlo vyvíja.

 

Krízové riešenie v hotelovom segmente

Klient: Best Hotel Properties

Zadanie:

Slovenské hotely a reštaurácie utrpeli počas koronakrízy najviac za posledné desaťročia, pričom rok 2021 priniesol množstvo ďalších otázok, ktoré súviseli s obmedzeniami a značnými zmenami v ich fungovaní. Našou úlohou bolo strategické poradenstvo, príprava plánu a kontinuálna krízová komunikácia pre skupinu Best Hotel Properties (BHP), jedného z najväčších slovenských prevádzkovateľov hotelov. Cieľom bola aktívna komunikácia s predstaviteľmi vlády v spolupráci s profesnými organizáciami a posilnenie tlaku verejnosti na podporu pomoci odvetviu.

Realizácia:

Znovuotvorenie hotelov a reštaurácii v roku 2021 a následné pravidelné zmeny podmienok ich fungovania pre skupinu BHP znamenali kontinuálnu krízovú komunikáciu. Naša  stratégia sa v prvom rade sústredila na identifikáciu hlavných rizík a následné nastavenie komunikácie tak, aby podporila kľúčové manažérske rozhodnutia BHP. Pokračovali sme špecifikáciou cieľových skupín, keďže sa jednalo nielen o externú ale aj o internú komunikáciu. Súčasťou plánu boli aktivity realizované v spolupráci s Asociáciou hotelov a reštaurácii a výber a otvorenie pálčivých tém pre celé odvetvie. V rámci stratégie kontinuálnej krízovej komunikácie sme sa zamerali na identifikáciu kľúčových tém pre rok 2021, a tými boli: celková situácia v hotelierstve, nejednoznačná komunikácia opatrení, otázka štátnej pomoci, znovuotvorenie hotelov, téma kongresov a podujatí, HR otázky. Ďalej sme sa pozreli na relevantné médiá, ktoré sa téme hotelierstva venujú, majú relevantný zásah a pomôžu s vytvorením tlaku na zákonodarcov.

Kľúčovým pre daný projekt bol media lobbing a získanie priameho priestoru v médiách nielen formou vyjadrení v rámci článkov, ale aj formou veľkých profilových rozhovorov v mienkotvorných denníkoch, týždenníkoch a televíziách.

BHP v súčinnosti so stavovskou organizáciou koordinovalo komunikáciu na štátne orgány (public affairs), zamestnancov (interná komunikácia) a media (media relations). V prvej polovici roka prebehlo stretnutie s prezidentkou SR Zuzanou Čaputovou.

Výsledky:

Vďaka strategickému prístupu ku krízovej komunikácii sa BHP stalo komunikačným lídrom a ownerom danej témy v médiách. V súčinnosti s Asociáciou hotelov a reštaurácii Slovenska sme vzbudili záujem novinárov o situáciu v hotelierstve a posilnili tlak verejnosti na vládu v otázke významu štátnej pomoci. Aj vďaka vytvorenému tlaku sa štátna pomoc predĺžila a BHP nebolo nútené pristúpiť k prepúšťaniu.

Aktívnym prístupom sa dosiahlo 45 výstupov s mediálnou hodnotou 334.000 EUR, išlo hlavne o profilové rozhovory a články v mienkotvorných tlačených a online médiách, rádiách a televíziách.